Mitä kartoituksessa käydään läpi
Kartoituksen avulla saatte tietää sivustonne tilanteen: mitkä asiat sivustollanne ovat jo kunnossa ja missä on parantamisen varaa. Katsastuksen tekee digimarkkinoinnin ammattilainen alan johtavilla työkaluilla.
Saatte kartoituksesta raportin sekä ehdotuksia sivujen kehittämiseen.
Nopeus
Sivuston latautumisnopeus on olennainen osa sivuston toimivuutta. Sivuston nopeuteen vaikuttavat useat eri tekijät, joita analysoimalla nopeutta ja sitä kautta käytettävyyttä voidaan parantaa.
Rakenne
Sivuston rakenne vaikuttaa siihen, ovatko sivut helppokäyttöiset ja toimivat sivustolla kävijän näkökulmasta. Rakenteen analysointi ja parantelu auttavat kävijää pysymään sivuillanne ja kiinnostumaan palveluistanne.
Konversio
Optimoitu konversiopolku ohjaa sivustolla kävijää ottamaan yhteyttä ja tilaamaan arviokäynnin. Parantamalla konversiopolkua saatte enemmän yhteydenottoja sivustonne kautta.
Sisältö
Sivustolla olevan tekstin määrä ja laatu vaikuttavat siihen, löytääkö sivustolla kävijä etsimäänsä tietoa ja kiinnostuuko palveluistanne. Sisällöt vaikuttavat myös löydettävyyteen hakukoneessa.
Kohdelistaus
Kohdelistaus auttaa saamaa lisää kävijöitä sivuillenne. Toimiva ja laadukas kohdelistaus tehostaa kohdemainontaa ja parantaa uusien asiakkaiden hankintaa.
Markkinointityökalut
Esimerkiksi Googlen ja sosiaalisen median tarjoamat työkalut auttavat saamaan kävijöitä sivuillenne, tehostamaan palvelujenne näkyvyyttä ja saamaan tietoa sivustonne kävijöistä.
Sivustokartoitus on kotisivujen määräaikainen katsastus, joka on hyvä tehdä noin parin vuoden välein.